Music: Yello Staelens
Kleinen Bennie en de Grote Vraag, die stillekes in onze hoofden knaagt Elke morgen gaat die wekker af, ma we weten ni waar dat het over gaat 't Lijkt ons beter om ze ni te stellen. Gewoon de dagen tot het weekend tellen We kunnen vluchten en we kunnen rennen voor de harde waarheid ma we zijn ni sneller Wat de **** is al die poen waard? Aan het einde op da sterfbed Zonder liefde zijde even arm in die laatste uren als meneer De Smet We willen status en roem maar, als ge dan uw succes hebt Voelet anders dan ge had gedacht. Voor da ge 't weet is het weggeëbd Altijd duzend dingen die ons zo veel kunnen schelen Ma niks aan hebben zonder iemand om ze mee te delen Misschien vindet flauw of een klein beetje melig Maar astemblief, zeg me nu eens eerlijk: (eerlijk) Wat als er morgen niemand ni meer zou zijn? Als ge plots alles kwijt zijt of ligt te kermen van de pijn? Op de goeie dagen lijkt het evident dat er altijd iemand is Een waarde die ge pas echt kent wanneer da ge 't allemaal mist We rennen rond, ma we weten ni waarom En we zoeken naar wa liefde, zoeken naar wa liefde Weten ni na waar en ni hoe, of wat er komt Ma we zoeken naar wa liefde, zoeken naar wa liefde Zoeken naar wa liefde (liefde, liefde) Zoeken naar wa liefde (liefde, liefde) Liefde (liefde, liefde) Zoeken naar wa liefde [Sef] Als je mij zoekt ben ik IRL, niet URL, maar dat wist je wel Kijk, l'enfer, c'est les autres, maar niemand hebben is de echte hel Je hebt mij nodig, ik heb jou nodig, onze hartslagen lopen parallel Je beweegt wel als je mij niet hebt, maar nergens heen, net een carrousel Ik kan stukgaan, ik kan je stuk maken. Als ik ver trek, ben ik supersnel Je kent me wel, maar je ziet me niet. Ik laat je visie zien, zonder visagie Zonder chirurgie. En ik blijf hier, als een refugee. En ik reis rond, als een refugee. Doe niet stupido tegen cupido, want dat trek ik niet Via lovesongs, via audio, heb ik invloed op jou cardio Ne me quitte pas, O sole mio, Gloria in excelsis Deo
Ben in elke film en in alle boeken, alle auteurs zijn me aan het zoeken Ik ben onbetrouwbaar, onvoorspelbaar, niet te koop, ik ben een risico Ze zeggen dat ik een bitch ben, soms wel, maar dat ook heus niet altijd zo In ben het antwoord, ik ben de boodschap, ik ga door de maag, ik ben een klootzak Ik ben schoonheid, ik ben de waarheid, ik ben jouw reflectie Kijk me aan in ben overal, je kent m'n naam: liefde. Aangenaam.
We rennen rond, ma we weten ni waarom En we zoeken naar wa liefde, zoeken naar wa liefde Weten ni na waar en ni hoe, of wat er komt Ma we zoeken naar wa liefde, zoeken naar wa liefde Zoeken naar wa liefde (liefde, liefde) Zoeken naar wa liefde (liefde, liefde) Liefde (liefde, liefde) Zoeken naar wa liefde Voor de vrienden die mij vingen toen ik viel, die mij hadden ook al was ik instabiel Die da mij vergaven, zonder iets te vragen, ook al heb ik mij gedragen als debiel Zij die bleven bellen ook al was ik down, even zelfspottend als ne clown Zonder jullie was ik ni meer hier, dus ge weet ni hoeveel ik van jullie hou Zonder liefde is't kou, zonder liefde geen licht, zonder liefde is't doods, is het hele universum onbeduidend als een lege doos Gelijk dode noten op nen balk, zonder tonen, klanken of geluid Ge kunt zo hard proberen zingen als ge wilt, ma tevergeefs, d'r komt niks uit Liefde kan u op doen staan, liefde kan u af doen zien, liefde kan u laten gaan. En 't is ni wit of zwart, of man of vrouw, maar androgyn Ook al lijkt het soms zo ingewikkeld, moeilijk toe te geven of te zeggen Ook al lijkt het soms de hel: "de hel, dat is niemand hebben"